Powtarzalność w modzie

Powtarzalność w modzie

Obserwując rynek dotyczący ubrań, dodatków do nich (takich jak torebki, apaszki, szaliki czy czapki oraz biżuteria) można zauważyć, że pewne style się powtarzają. To co dziś jest trendy, za kilka sezonów będzie nie do przyjęcia, by znów pewnego dnia powrócić. Trudno przewidzieć czy już za kilka kolejnych sezonów czy dopiero za kilkanaście lat. Moda – chociaż tworzą ją ludzie – nie jest czymś przewidywalnym. Pewne prawidłowości można jednak z łatwością zaobserwować. Styl, który był modny kilka dekad wcześniej, który znamy tylko ze zdjęć, który śmieszył nas jako nienaturalny czy dziwny, a może zbyt ekstrawagancki, może okazać się „na topie” już następnego lata. Najpierw jesteśmy zdziwieni, ale z czasem oswajamy się z nim, by na końcu bez większych oporów przyjąć go jako własny. Nie jest jednak tak, że dane trendy wracają w identycznej postaci. Uroda pewnych detali sprawia, że nowoczesny styl, choć nikt nie ma wątpliwości, że nawiązuje do strojów sprzed powiedzmy dwudziestu lat, nie jest jego idealną kopią. Łatwo się o tym przekonać. Gdy wyciągniemy sukienkę z tamtych czasów, to jednak nie wygląda na modną: różni się kolorystyka, faktura, rodzaj materiału, albo właśnie dodatki. By ubranie sprzed lat było modne, musimy je znacznie przerobić.

Tagi wpisu: , .

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>